Leman, mizah dergilerinin tarzı olarak üçüncü evresi sayılabilecek Limon Dergisi’nin çıkışı ile yakalanan ivmede Limon’un (kurucu ekip bakımından) devamı olarak yayım hayatına başlamıştır. Leman Dergisi’nin diğer dergilerden önemli bir farkı da bu zamana kadar yayınlanan tüm dergiler bir medya grubu tarafından finanse edilirken Leman, Mehmet Çağçağ ve Tuncay Akgün ortaklığında 1991 yılında bağımsız bir dergi olarak kurulmuştur. Gırgır’ın üstlendiği ekol olma rol modelliğini Leman, Uykusuz, Penguen gibi başka dergiler üzerinde sağlamıştır. Limon dergisinde net olarak duruş sergileyen sol görüşlü Nihat Genç, Ender Özkahraman, Can Yücel ve Eşber Yağmurdereli gibi isimlere sahip çıkan Leman bu yönüyle de Limon Dergisi’nin devamı olmayı amaçlamıştır.
Kendi içinde çok sayıda yazar ve çizere ev sahipliği yapan dergide, Güneri İçoğlu, Kaan Ertem, Bahadır Baruter, Can Barslan, Selçuk Erdem, Erdil Yaşaroğlu, Cem Yılmaz, Behiç Pek, Kemal Aratan, Gökhan Dabak ve daha sayamadığımız birçok isim çalışmıştır. Yarattığı tarzı ile çok popüler olan dergi yüksek tiraj rakamlarını yakalamış, sonrasında içinden çıkan dergilere örnek olmuştur. Uzun bir dönem bu popülerlikle giden dergi zayıflamasına rağmen 2000 yılında 1000. sayısını basmayı başarmıştır. Sadece dergi olarak Türk Mizahına katkıda bulunmayan Leman, kuruluşundan kısa süre sonra Beyoğlu'nda bulunan ofis binasının alt katlarını "Leman Kültür Merkezi" olarak düzenlemiştir. Cem Yılmaz’ın ilk gösterisi ile ünlenen Leman Kültür Merkezi bazı söyleşi, stand up gösterilerine ev sahipliği yaparak adından söz ettirmeyi başarmıştır.